lördag 30 januari 2010

Ensemble c'est tout



Enligt sägen äter Parisarna croissainter till frukost. Eftersom det är lördag och vi lyckats sova ostört (trots att nån jävel schnarkar) firade vi denna soliga lördag med croissaintfrukost. Vi har kommit till insikt att bröd är mest dekoration. Det är smöret som är det elementära. När vi blivit lite varmare i kläderna ska vi helt enkelt sluta med bröd och endast förtära smör.

Polotröjorna och baskrarna åkte på och vi spatserade längst ett strålande Champs Elysées. Emma förundrades över att fransmänen lyckats bygga rondeller och Yasmina tog kort på hemlösa. Anna och jag övervägde att köpa brända mandlar från uteliggarn, men Yasmina tog kort på honom istället.

Nu sitter vi i köket och Googlar. Mitt förhållande till min dator är svajjigt. Jag vill döpa den till något fult och elakt bara för att den är så opålitlig. Men så står de andra Macarna brevid och mallar sig och jag får lite skuldkänslor att jag dissar min egna PC. Så öknamnet uteblir.

Då vi äntligen införskaffat kaffe ska vi nu ha ett äkta svenskt kafferep, och därefter tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar