tisdag 23 februari 2010

Aaaahikea this is good!

Klart hon är glad, hon mäter ju bara 166 och en halv

Min säng och jag är så lika. Vi är smala, svenska (IKEA) och mäter 180 centimeter. Det sistnämnda faktumet ställer till med lite bekymmer. Jag kan liksom inte riktigt sträcka ut mig i min vanliga sovposition utan tvingas till att ligga i något som närmast kan liknas vid en ostkroks gradvinkel. Följdaktligen så sover jag inte just så bra som jag vet att man kan. Det klart att man inte ska vara rädd för förändring, men just i detta fall är jag fruktansvärt konservativ!

Annars så gillar jag min sovplats. Täcket och de två fleecefiltarna skapar tillsammas den ULTIMATA mysvärmen och min kudde har jag slarvat bort. Den ligger väl i något hörn eller bakom the Coffin. Men att man sover med kudde är för mig ett mysterium. Nacken kröks ju och då kan du inte riiiktigt slappna av, n'est pas? Man kan bara vända kudden EN gång för att få den kalla sidan, gör man det två gånger så har man värmt upp kudden på bägge sidor. Eller ÄNNU värre; Örnghottet är för litet så att kudden trycks ihop till en kompakt boll av astmadun. Horribelt.

Ja, ni hör ju själva. Att sova med kudde är så 2000-n' late!!

Sitter i köket just nu och grinar lite. Fröken Mélanie som i mångt och mycket är en fantastisk människa har inte insett att vi till skillnad från hon själv inte är fransyskor... De tre häftena som vi ska lämna in imorgon vill aldrig ta slut. De jävlas med mig. De ser så facila och kvickgjorda ut, men nu sitter jag här. Två timmar och ett häfte senare.

jag roar mig med att uttala franska verb med grov afrikansk eller spansk dialekt. Min klasskamrat Eduardo är från sistnämnda land, och jag låter fruktansvärt lik honom är jag uttalar "ARBRE" på smattrande Espagñol. Eduardo är min klasshomie. Han är människan i klassen som har sju converse i olika färger, en gul minicooper och hatar människor som inte uttalar ordet pizza [pitsa] korrekt. Helt rätt.

Jag ska återvända till mina studier nu. Ska bara gå och fråga Emma om hon har sett min kudde. Guuud vad najs med en kall fluffig kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar