torsdag 18 februari 2010

The Coffin

Det är nu konstaterat. Det spökar hemma hos oss. Under flertal tillfällen hoppade någon till och menade på att hon sett något som fladdrat förbi eller sett ett tecken. Jag blir alltid lite förvånad av mig själv vid sådana situationer och då syftar jag på min reaktion.

Vid ett tillfälle skrek Emma till. Eller skrek och skrek. Hon vrålade som bara Emma kan göra. Högt, djupt och fruktansvärt roligt om det sätts i rätt kontext. Som reaktion på detta griper Yasmina tag i en spegel och då hon även fixar håret så har hon en plattång i beredskap ifall mördaren skulle dyka upp. Bra där, två vapen. Vad gör jag då?

Glider diskret och iskallt bakom soffan och stannar där. Brave Heart indeed.

Men helt ärligt så spökar det här. Några exempel:

- Fönstret var vidöppet när vi kom hem
- Internetsladden var urrykt
- Ett ljus faller ner helt utan anledning (satt berghårt i en Muscadorflaska)
- Jag som tidigare frusit som en hund under natten fick nu skala av mig mina femtio lager fleece för att det var så jäkla varmt.

Det är någon som skämtar aprillo med oss. Fo Sho! Eller så är The Coffin sur. Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar