lördag 27 februari 2010

Hohoo, familjen?!

Lillen
Vi diskuterar rollerna i vår lilla tremannafamilj. Det faller ju sig naturligt att man efter ett tag undrar vem som är vem. Rollerna som vi har till vårt förfogande är följande: Mamman, Pappan samt Barnet alt. Tonåringen.

Emma aspirerar främst på att vara mamman. Hon fixar. Ordnar med budget och köper mjölk när man minst anar det.
Yasmina kan också gå för en mor. Dricker berocca på morgonen och städar lägenheten.
De är båda så gentila och väna. Har mycket tålamod. De bangar inte på att ha i lite extra djävulspasta (en tjockare och multipelt gånger starkare version av Tabasco).

Jag aspirerar främst på pappa/barn- rollen. Den som får rensa duschavloppet från hår. Och diskar efter taco- middagen (pappan). Samtidigt är jag den som leker hund eller alternativt jätte när man käkar broccoli (de ser ju ut som små miniträd). Om Emma och Yasmina är mamma Karin så skulle jag utan tvekan gå för rollen som pappa Rudolf. Eller Håkan-Bråkan. Emma kan i vissa fall vara slående lik Sune; dagdrömmarn'.

Nu har vi budgeterat i tre timmar. Tolkat chiffer i form av de makalöst krånliga namn som Monoprix har uppfunnit för alla livsmedelsvaror. Säkert surkärringens påfund. Skämmes.

Vi har däremot tagit ett STORT kliv in i vuxenlivet= vi har skaffat poängkort på Monoprix. Det känns som om alla dessa steg in i vuxenvärlden kryper sig på, och hux flux så sitter man där med V.V.V= villa, volvo och vovve.

I mitt fall så vill jag att min vovve ska vara en liten blyg York Shireterrier, med klippt mörkbrunpäls och uttrycksfulla öron som knäpper åt olika håll beroende på humör. Lillen ska han heta. Det är honom jag låtsas att jag är när jag leker hund. Eller snarare, jag förmedlar bara vad Lillen skulle gjort i olika situationer. Faktiskt oförskämt kul att leka Lillen, han är bäst.

Ikväll blir det födelsedagskalas i Marais. Arfi fyller år och hela La Perles elit kommer att samlas på Café Marais (eller Marias som vi kallar det). Det tycker vi om. Lillen är i extas.

Åh, Lilla Familjen. Jag tycker så mycket om er. Såhär borde varje lördag vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar