måndag 1 februari 2010

Act your age!

Igår hände något knasigt. Vi promenerade från den hiskeligt dyra Turken (mataffären) då Yasmina plötsligt utbrast:

"Isa, du har ju inte fyllt nitton än"

Uttalandet är lite knasigt, men det händer ofta och jämt att jag misstas för att vara både 43 och 12 år gammal. Konversationen fortsätter:

"Nä, det har jag inte"

Mitt accepterande av min icke ålder är även det en aning mystiskt men detta är inte heller det märkliga. Nej, det knasiga i det hla är att det tar ett helt kvarter innan jag kommer till insikt. Jag saktar in, griper lätt tag om Yasminas arm och tittar smått chockat på min rumskamrat.

"Men. Jo. Just det. Det har jag ju"

Vad kan vi dra för slutsats av det här? Baaah, livet leker och man måste ju ha barnasinnet kvar för aktiviteten lek. Ju yngre desto bättre. Så det så.


Ovan presenteras den låt som gått på repeat i snart tre dagar på 3 bis RLJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar