måndag 8 februari 2010

Detskagåjääävligtfort!


Chop chop!!

Ibland händer det att jag blir effektiv. Det är sällan och framförallt kortvarigt. Men idag small det till. ALLT ordnades som hade stått på listan och gett dåligt samvete och nu sitter vi här i köket och är stolta över oss och vår effektivitet. Emma klappar sig själv på axeln lite då och då, ett internskämt hon uppfann för några år sedan och fortfarande fnissar nöjt åt.

Vi går från klarhet till klarhet här och ikväll har vi för första gången på länge hoppat över vinet till middagen till förmån för ett glas mjölk. Självfallet har den full fetthalt, något annat skulle vara barockt. Yasmina kompenserar med att hälla i en klick smör i sin tveksamma soja-dryck. Just nu sitter hon och löser korsord med BLÄCK-penna. Kaxigt.

Vårat hushåll är komplett förutom en sak: snacks. Jag går och nallar russin från müsli-paketet. Det har blivit en sport, ju fler russin per nävtag desto bättre. Hittills är mitt rekord fem. Det hände nyss och det är av denna anledning som jag nämner mitt annars lite puckade beteende.

Nedan kan du skåda listan:

ATT GÖRA:

- Skaffa franskt mobilnummer
- Städa
- Nå level 27 på Tetris
- Tvätta
- Handla mjölk
- Äta lunch


Effektivt, och detskagåjäääävligtfort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar